Lördag!

Dagen i bilder!





                   Sharksbrudar!!!


                 Go Sharks!






Take me to your heaven

Under finalen av invigningen sprang vi upp på läktaren, var en grym kväll! Saknar er tjejer ♥

 

 


Momma

Hittade lite bilder på Facebook från när Mariette hade spelning på Momma!








 
               Mariette och Annika Holtz! :)


Hoppas på fler spelningar i Stockholm snart!!! :)



Gävle

2 dygn senare än beräknat kom jag äntligen fram!




Resan gick bra idag, bara 25 minuters försening till Stockholm men de räckte för att man var tvungen att springa allt man hade på centralen för att hinna med tåget mot Gävle!



Direkt jag kom hem blev det lite vila sen träning!




Bara 10 dagar till jag och Malin ska in i den här arenan.... Hade gärna fått vara några dagar till!




och jag saknar redan dessa underbara människor! ♥



on an ordinary day I’ll die in your arms ♥






Mer från Halmstad Arena!




En bild på Jennie och Rebecca från fredagens genrep, vi fick se massa magi, akrobatik och Mariette & Alisa



Den här bilden hittade vi när vi satt och fixade med Marys skylt.....


och jag tror aldrig vi sett något så fint! ♥

 

På lördagen tog Rebecca med oss till ett cafe' och så blev det nån timme på stan innan vi mötte upp Mari och tog oss ut till Arenan


arenan där jennie drabbades av klaustrofobi, bara Jennie Larsson som kläcker en sån kommentar! haha



Under invigningen fick vi se det mesta, magi akrobatik, idrottsparad och höjdpunkten - Mariettes framtädande :)



Var så fint när hon kom in med gitarren till Lies Beyond! Och Alisa fick med våran skylt på bilden! :)




I pausen gick vi och köpte lite gott att dricka, och där träffade vi på Charlie Chaper!



Här har vi nyss dansat runt till Charlotte Perelli!



På söndagen sov vi ganska länge innan vi åkte in till stan och käkade pizza!



efter ett tag kom Mariette och hälsade på oss och lämnade tavlan till Jennie! Har nog aldrig sett Jennie så glad som när Mariette ringde henne, hon är för go den tjejen!




Nu hänger Alisas konst hemma hos Jennie, tavlan är skitsnygg! Alisa är grym :)




Invigningen av Halmstad Arena!



Invigningen var jätte bra! och även fast arenan är byggd för ca 5000 pers drabbades Jennie av klaustrofobi!...det var ju så trångt mellan raderna ;)

och alltid lika kul att få träffa Mariette och Alisa! ♥



                                 ♥




Jag kom inte längre än till Gbg idag, tåget var inställt så får fortsätta resan imorgon igen!


Nu ska jag och Jennie sova men kommer fler bilder och videoklipp från invigningen imorgon! :)




Halmstad Arena

Blev en liten sovmorgon imorse, 3 pers i en säng var mysigt men trångt! :)


Blev frukost på stan sen åkte vi ut till Arenan och kollade lite pingis, och imorgon ska vi nog kolla pingisligan innan invigningen Halmstad mot Eslöv!



          Jennie och Becca inne i arenan :)



vi kollade genrepet av invigningen och det kommer bli grymt imorgon, Johan Welton vilken bollkänsla alltså!

och efter några timmar kom Mariette och Alisa till arenan, var så kul att träffa dom igen, vi har saknat er ♥




Vi fick höra våra favorit låtar, Lies beyond och Because the night, hon är så bra :)



Det ska bli så kul imorgon!!!



Nu ska vi kolla lite os sen sova!




Halmstad imorgon!

Imorgon är det äntligen dags att åka till Halmstad!



Och imorgon får jag träffa världens bästa syster och Becca igen ♥




På fredag kommer Mari också, då ska vi på stan och så kanske vi går ut på kvällen!




Ett videoklipp från Rejmes





och på lördag är det ju invigning av Halmstad Arena!!!




vilka ska dit? :)







Shaky knees



''det var lite shaky knees liksom''


haha Alisa är så skön och dom är för söta!





Pink och Green day

Pink och Green day till Ullevi i sommar!!!!


 


Jag vill dit!!! :)






Pingis

Efter att jag och Malin vaknat till liv imorse gick jag till sporthallen och kollade på pingis!

Var Arvikas ungdomslag som hade seriespel :)





Hittade en gamal bild från när vi var i Linköping!



Nu sitter vi på tåget till Gävle igen, hoppas bli frisk snart så man kan träna imorgon!!





Tiki!




Det börjades tidigt hemma hos Mallan, 17.00 var hon igång och blandade för fullt!




  






Det pratades massa gamla minnen från Styckåsen och Central, blev påmind om mycket kul vi gjort!











Bandet X-Y var där och spelade!


          
                  Pride :)  Men inget slår Marys version!!!!






Var en trevlig kväll, kul att träffa lite Arvika folk igen det händer inte allt för ofta!




Nu ska jag snart ta mig till sporhallen för att kolla på lite pingis!






Lördag!



NU ligger jag och Malin och slappar i soffan och laddar för kvällen och självklart är in this skin på så fint i bakgrunden!




och när mallan är med blir de så klart paraplysanfrasisco ;)






Arvika



Igår bestämde jag mig för att åka ''hem'' till Arvika under helgen!



Blev ett besök på Charlies igår, och är ni där måste ni testa deras nötköttskebab, godaste jag ätit på länge!






Idag var jag och åt frukost på city med Pappa som jag inte träffat på evigheter :/



Han har lovat komma och hälsa på mig massor nu när han är ledig den här månaden!! Vilken lyx att få vara ledig under OS alltså!!



Snart ska jag möta upp Malin på stan blir nog en fika sen hem till henne!






Sjuk...

Idag skulle vi till högskolan, och som dom tidsoptimister jag och Carro är började dagen med att vi fick springa dit och det var mindre kul start på dagen!

Blev lite fika när vi kom dit och så lyssnade vi på en information om lärarprogrammet!






Måste bjuda mina läsare på lite vårkänsla, var längesen man såg sådär grönt gräs....! ;)



Mår inge vidare, feber och ont i halsen, så ingen träning idag! Nu ska jag fortsätta käka halstabletter och dricka te!

och Carros kommentar när jag inte visste om jag skulle träna eller inte - äsch du får väl slå lösare då ;) haha skön du är!



Malin jag saknar dig ♥





Qx galan

Äntligen fått tag i kamera sladden så nu kommer det massa härliga bilder från efterfesten!!!





var trångt på dansgolvet och som det skålades!!!


  
                 Alisa shottar!



Reza dök upp på dansgolvet och bjöd på soooura drinkar ;)




Dom är så fina! :))))





                  Emmy och Nadine!




Haha dom är för sköna!




Var en grymt rolig kväll!!!




kolla in min och Jennies nya blogg Maryjetmusic.blogg.se



Stockholm!



Var i Stockholm med Bf3 idag blev en lång dag, åkte 8.30 och kom hem 23.00!



Men vi hann med en hel del under dagen, jag och carro tog T-banan till slussen för ett besök på WEEKDAY och så blev det lite mat vid Katarina hissen!



kunde ju inte låta bli att gå förbi kolingsborg, var en så grym kväll sist vi var där :)






Efter ett tag var vi tvugna att åka tillbaka för en guidning på Stockholms stadsteater! Vi fick gå runt i sminket, och där de syr och fixar med alla kläder, 15.000 plagg hade dom där inne!!

Många hoppades vi skulle få syn på persbrandt där inne, men den enda vi fick syn på var Claire Wikholm.... alltid något ;)



Och på kvällen var det ju dags för oss att få gå på en av föreställningarna, och det blev bröderna lejonhjärta! Jag och Carro hade tur och fick platser i en av logerna :)









Kl 21 gick bussen mot Gävle igen och vilken tråkig överaskning vi fick när vi kom hem.....



ännu mer snö :((((





Var en mysig dag och bäst av allt, imorgon är vi lediga!!!




Mer från Rejmes!



Mycket kärlek när man ser den här bilden!





                                    ♥


Efter vi sagt hejdå till Mary och Al på rejmes gick vi ut och käkade!








Gretas

I fredags var jag och Jennie på Gretas!





Där hände det ett och annat men var en mysig kväll med syrran och vi kommer defenitivt att besöka Gretas igen! :)


Idag har jag tränat med Malin och det gick över förväntan ;) Missar träningen imorgon för då blir det Stockholm, shopping + Teater!



och glöm inte kolla in min och Jennies nya blogg :)




Halmstad!!!

Åh jag är så glad, dagen i Halmstad blev jätte lyckad :) När vi kom fram mötte Becca upp oss på tågstationen sen gick vi och tog en fika innan vi fick skjuts till Rejmes där Mary spelade!


Jag och Jennie med Marys snygga bil!!!


Och innan första spelningen började mötte vi upp Mari :)


Hon spelade åtta låtar och idag hade hon även Therese och Linnea med sig på scenen, det var så bra och så fint :)






Efter spelningarna gick vi runt och kollade lite och väntade på att Marys skulle signera klart för Alisa lovade oss att vi skulle få träffa dom själva!




 
                                        Dom Bästa :)



och  så kom stunden då vi fick prata med dom, bara jag, Jennie, Mari och Becca



Blev som vanligt massa kramar och prat om allt möjligt, försökte så hon ska hänga på Calle till Gävle den 1a april för visst vill vi ha henne dit? :D Vi gav Mariette och Alisa lite smått och gott, bla en flaska med hennes favorit vin!
Att säga hejdå är alltid lika tråkigt, vill bara krama om er igen :) när vi sagt hejdå så kom dom och körde förbi oss tutande och vinkade och pussade mot oss, dom är för sköna!

Vi älskar er ♥





Göteborg!

Nu är jag hos Jennie i Göteborg!!!!



Visst har hon det fint hemma? ;D


nu är det party hörrni, Bad Romance för fullt nu äre bara Alisa som fattas ;) haha





Läs
syrrans blogg!



Puss&kram




Pingisparty!!

Snott lite bilder från Malin från kvällen med pingistjejerna :)))


                            




Abba singstar var nått för Öbbe och Hallis!!!



Sen tog vi oss ut i kylan för att ta oss till heartbreak, inte långt att gå men lite bilder hann vi med:)







Träffade Linnea på dansgolvet, som snabbt blev lusselelle, men för mig kommer hon alltid va, torsk på tallin ;)












kommer snart fler bilder från gaygalan också!!!






Gaygalan!!!

Måste såklart börja med ännu ett grattis till Mariette, så hilma glad för både hennes och Alisas skull, går inte att beskriva vilka fina människor ni är, helt underbara :)





          Yeeeey årets homo!!!!!


Efter galan var slut gick vi ner för att gratta Mary och sen hängde vi lite i baren och gick runt och kollade lite medans vi väntade på att möta upp Mary och Al på dansgolvet!!!




Under galan var det uppträdanden av Alcazar, Agnes, Reza, Caroline Af Ugglas, lill babs, fredrik kempe, malena ernman, och så sjöng Mary ängeln i rummet




Vi pratade med Marys pappa :)



Nadine och hennes gäng var snygga med MaryJet i pannan :)




Träffade på Cissi också, så jävla rolig tjej!!!




Sen gick vi och mötte upp Mary och AL och dom andra tjejerna och då blev det dansgolvet hela natten!!!










Stod och pratade med Alisa och så kom hon på vi inte hade hört Bad Romance på hela kvällen, och precis hon sa det så börjar låten haha så då skrek vi oss hesa!!




Var en helt underbar kväll, först Marys vinst sen efterfest!! Tack Mary och AL♥




Har massa mer bilder och videoklipp som jag lägger upp sen, nu är det träning!!!








Ikväll!!!!




Ögonblicket då brunetten från Harplinge greppade gitarren och sjöng inför juryn föll vi som furor. Sällan har talang, personlighet, röst och utseende smält samman lika underbart självklart. Mariette är årets Idol, och det är löjligt logiskt att hon är en tänkbar Årets Homo.




RSS 2.0