Mot Finest

Nu lämnar jag blogg.se och flyttar till Finest hoppas ni hänger med! :)

http://finest.se/jessicas



Inneboende

I två dagar har Pappa bott hos mig, det har varit mycket trevligt. Vi har varit ute och gått en hel del, kollat fotboll och  massa humorklipp på youtube och då drar pappa som vanligt fram det där skrattet som bara han kan få till, nästan så han viker sig dubbelt! Då blir det nästan så jag skrattar åt honom istället för med honom. Vi har ätit massa gott också!





Pappa är nog den familjemedlem som är mest likt mig, mat och sport! Snart tar jag tåget hem till Värmland för att träffa resten av familjen igen!

 


Panik

Eller inte riktigt panik men aningen stresad börjar jag bli. Stressad över att jag ännu inte har klart vilka kläder jag ska ha på studenten. Jag har skjutit upp detta pga att jag säkert kommer känna mig obekväm i vad jag än kommer ha på mig denna dag! Men detta ska lösa sig på lördag då det blir shopping med Jennie.



En sak kan jag garantera - det blir inte en 7 timmars shopping!


Brännbollsturnering

Måndag den 7/6 ska våran klass vara med i brännbollsturneringen och då ska vi vara utklädda till någon Astrid Lindgren figur!


Då går nog inte det här hem...



så det får nog bli Emil istället!





ESC

Ikväll kollade jag lite på Eurovision song contest, såg endast några låtar och det räckte bra för mig! Hoppas verkligen Anna går vidare på torsdag även fast jag inte gillar varken henne eller låten speciellt mycket!



Undrar om hon kör på röda converse den här gången också?


Finest.se

Hittade en bild på finest från Lips Grand Prix i lördags!



Med solen i ögonen och hungrig som bara den var det svårt att se glad ut, konstigt att det inte står hungrig i pannan på oss! ;)


16

16 dagar kvar till sommarens fotbollsfest!




undrar hur många timmar det kommer bli framför tv:n?


Idag

Idag är ingen bra dag men jag vet själv inte riktigt varför. För nästan  exakt fem månaders sedan förändrades mitt liv ganska mycket...Kanske kan vara därför? Eller så är jag bara rädd för framtiden. Hur som helst är inte det här rätt dag för att ta reda på det!

Lips Grand Prix

Igår hade Majs bjudit med mig och Mari på Lips Grandprix, 14 tjejer tävlade i Gokart! Angela Monroe, Jane Timglas, Camilla Håkansson, Annika Holtz, Katarina Hurtig, Anna Lundh, Sandra Dahlberg var några av dem som var med och tävlade! Jag tippade Annika Holtz som vinnare, hon höll nästan hela vägen men vann gjorde Camilla Håkansson.

Lite bilder från dagen/kvällen:



Jag och Majs var hungriga innan vi ens kom dit så vi hoppade med glädje på bussen som tog oss till efterfesten på Göta Källare där det väntades mat,prisutdelning och fest!




Vi fick med oss en varsin goodiebag som innehöll mest smink så nästan allt innehåll kommer att gå till min kära syster!



Vi blev inte kvar på Götakällare så länge utan istället blev det en promenad genom Gamla stan och tillsist gick vi och satte oss på en uteservering. Tack för en trevlig dag och kväll!

 


SpringPride

I fredags åkte jag till Eskilstuna för att gå på SpringPride, jag och Mari möttes i Stockholm och tog oss till Eskilstuna tillsammans! Jennie var redan där, hon hade hunnit med en liten shoppingrunda, letat upp hotellet, checkat in och hunnit stöka ner lagom till vi kom fram :)




Direkt vi kom fram blev det en snabb kall dusch! Sen kom Majs till vårat rum och hälsade på vi tog oss till ett kebabställe och käkade. Tillbaks på hotellet blev det förfest där det kanske gick ner lite för mycket vin.... På något sätt tog vi oss iallafall till Raw där Mariette skulle spela!




Var ett ganska litet ställe hon spelade på men var en hel del folk, vi sjöng med en del och den här gången var det Jennies röst som försvann! Dagen efter vaknade jag upp lagom bakfull och någorlunda utvilad. Det värsta var att jag under natten fått 5 myggbett, det var tacken för att man sov i den sämsta sängen! Efter frukosten gick vi ut och satte oss i solen innan Jennie åkte mot Göteborg och jag och Mari mot Stockholm!





Promenad



Tog en promenad med Andreas tidigare ikväll, massa folk som står och fiskar vid ån! Nästan så det luktar rutten fisk ända in i lägenheten!



Vinestreet



Take your car!


sjuk

Ja än är jag inte frisk, gick nyss till tågstationen för att skriva ut min tågbiljett och det var det jobbigaste jag gjort på länge, och då ska det tilläggas att det endast är en promenad på ca 3-4 min! Imorgon ska jag möta upp Mari i Sthlm kl 17.30 och där hoppar vi på tåget som ska ta oss till Eskilstuna och Springpride!

 


Mary i P3 populär

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=2785




''Jag kan namnen på dom och dom åker från Gävle - Malmö''  Haha! :)




Torsdag

Torsdag och en dag närmare helg. Då får jag träffa mina tjejer igen! Eller Jennie sviker ju redan på lördag men jag och Mari får en hel helg tillsammans och på lördag ska vi träffa Majsan också som jag hoppas vi träffar redan på fredag! :)








Hon!

Hon är söt min lillasyster, hon kan det här med att bjuda på sig själv! :)







Onsdag

Idag har jag faktiskt gjort en hel del nytta, har städat, bokat tågbiljett och fått klart ännu fler uppgifter! Snart ska jag ta mig ut till Valbo och hälsa på Nina och få låna böcker, hon är en ängel! :)





och ikväll kommer pappa och hälsar på!



Plansch

Måste ju såklart visa vilken fin plansch Jennie har suttit och pysslat med idag!



Idag är det en månad kvar!



Gävle

Nu är jag tillbaka i Gävle. Idag har jag ägnat hela dagen åt massa uppgifter som måste vara klara snart. Har varit strålande sol hela dagen men när jag tänkte ta en paus blev det helt plötsligt molnigt...Jag tar det som ett tecken på att det är meningen att jag skulle sitta kvar inne bakom skärmen. Ikväll ska jag se hockeymatchen, Sverige - Schweiz!

och imorgon kanske jag ska träffa Carro!

 

Förra helgen vi hade tillsammans är något vi sent kommer glömma!



HBT Festivalen

Har haft underbara dagar i Göteborg under HBT festivalen. Allt började i onsdags med invigning på Gothia Towers!


Jennie var taggad!


Fullt ös när Mary kom upp på scenen!

Mary i pyjamasen...;)



Becca och Mary i baren

Al stod med i publiken och var kanske mest taggad av alla? ;)



När klockan blev 3 stängde allt, och efter vi hittat våra Jackor och Mary bett Jennie åka rulltrappa åt fel håll hoppade vi i första bästa taxibil hem till Jennie :)


Torsdag sov vi länge, alla förutom Jennie som var upp och skurade och dammsög kl 7! I fredags blev det lite shopping och fix inför Gretas!


Kvällen på Gretas var riktigt rolig, men var väldigt varmt och  trångt på dansgolvet!


Jag och Jennie tog en promenad, med Gretas filltar på avenyn...Haha!

I lördags blev det shopping och fika, Jennie svettades, Mariette frös och jag var bara bakfull, Illa! Jennie köpte en sjal också som belv väldigt omdiskuterad...;)


På kvällen blev det Gretas igen, träffade många sköna människor, Jennie och Aron bjöd på några underhållande videoklipp! Eddie och Rabih var där och körde några låtar också!

Söndag var det Regnbågspromenad och avslutning på Götaplatsen!

MaryJet soundcheck!




Aldrig sett Mary så taggad på scenen, det var grymt och hon brinner ju verkligen för det här!


Avslutar med den vackraste bilden! :)





Mitt lilla hjärta

Fram till Jag och Jennie var 5-6 år trodde folk att vi var tvillingar. Idag håller folk på att tappa hakan när dom hör att vi är syskon! En av anledningarna är att mamma klädde oss alltid likadant och eftersom vi var två små tjejer med långt lockigt hår passade det ju perfekt med klänning till. En av oss gillade det mer än den andra. Förr fick Jennie åka runt med mig och pappa varje helg på mina fotbollsmatcher. Jennie satt på sidan av planen och gjorde kransar av blommor som hon plockat. Det är lite som idag när när vi är på stan, jennie står inne i provhytten i timmar och testar plagg efter plagg, jag sitter utanför och är smakråd. Vi är och har alltid varit olika som personer och jag antar att vi alltid kommer att vara det! Men vad som än händer kommer vi alltid att ha varandra och hon kommer alltid att vara min lillasyster! ♥


 


Mariette till Arvika 18/6




Den 18/6 kommer hon till min och syrrans fest, kommer bli underbart! :)



Alingsås!

Igår var jag Jennie och Mari på HBT festivalen i Alingsås!


Lite bilder och videoklipp :)











Mot Göteborg



Verkar inte vara många som är intresserade av att ta sig från Arvika mot Göteborg idag....Iallafall inte i vagn 6!




Wunderbaum




På min väg ner mot tågstationen körde massa bilar förbi mig och även fast jag var ca 15 m ifrån dom kände jag doften av wunderbaum, är det inte illa? snäll håll med mig!




Lekledare

Ikväll har jag agerat lekledare till 5 tjejer, Ida har tjejfest!



Största samtalsämnet tjejerna emellan har varit Hanna Montana!





Senare ikväll ska jag ta mig mot tågstationen och möta upp Andreas som kommer till Arvika, längesen nu!






Förbjudet



Det borde vara förbjudet att se ut sådär....


Du betyder mycket för mig!



och kommer alltid göra!





En dag med Ida


 


När man är med en 9 åring är det verkligen inte lugnt en sekund, 1000 frågor och att sitta still och kolla på en hel film är nästintill omöjligt, tur man har bra tålamod :)



och tidigare idag fick jag ett mms av jennie!



I Göteborg har det börjat fixats inför kommande event, Härligt!






Torsdag!

Har hitills haft en ganska lugn dag, skickat iväg Madde och Tomas på lite uppdrag, skrivit lite träningsprogram och senare i eftermiddag är det träning för 2 grupper!

Och ikväll har jag lovat myskväll med min lillasyster, kan tänka mig att det blir ett besök på Mc donalds och mys i soffan med en film!



och Sixten kommer nog att vara med, vare sig jag vill eller inte!



Skitsnack

Jag måste säga att Arvika är nog ett av alla ställen där det snackas mest skit. Antagligen för att det är ett litet ställe och man vet nästan vilka alla är. Men ska det behöva vara så? Alla vet att oftast baseras skitsnack på avundsjuka! Varför kan inte alla bara ta hand om sig själva och strunta i vad alla andra gör? När jag var 14 fick jag ta emot en hel del skit bara pga av kärlek, att folk inte kunde acceptera ett förhållande mellan två personer! Jag är så glad att jag inte är 14-15 längre och att jag nu vet vem jag är och det skulle aldrig falla mig in att ta åt mig av något skitsnack!





Onsdag

Idag blev det ytterligare några timmar i pingishallen. Måste säga att det tar emot att det gå in i pingishallen nu när det är så fint ute! Men än är det några kämpar kvar som inte valt att lägga racketen på hyllan för sommaren! :)

 

 


Tåg!

Min resa mot Arvika tog längre tid än vad den någonsin har gjort. Nästan 10 timmar satt jag fast på ett tåg och detta pga ett el fel! Jag åker nästan alltid tåg två gånger i veckan med 40 mil enkel resa och jag har aldrig varit med om att det varit så mycket problem som det var i vintras. Så imorse tänkte jag - skönt det är vår så man slipper höra att tåget har stannat pga ett växelfel! Den tanken hoppas jag aldrig mer slår mig.....




Detta var min utsikt under nästan två timmar på centralen i Sthlm...


och nej, jag är inte bitter! :)





Promenad!

Ikväll blev det en promenad med Mallan!



Min favorit tjej :))



Imorgon blir det hem till Arvika igen!




Kolingsborg

På fredag kväll när vi kommit i land var det dags för att tagga om för efterfest på Kolingsborg! Vi tog taxi till Malmen, gick och köpte lite mat och hade det mysigt på rummet! :)



Senare under kvällen tog vi oss till Kolingsborg där det var riktigt mycket folk!








Var en rolig kväll men måste säga att det var grymt skönt att komma tillbaka till hotellrummet och lägga sig i sängen! 2 partykvällar tar på krafterna men helt klart värt all trötthet,bakfylla och skoskav vi dragit på oss under dessa dagar för så kul vi har haft de! :)


Kryssning!

Haft några riktigt bra dagar i Stockholm och på kryssningen! Stämningen på båten var på topp med massa härliga människor och bra musik!

Kvällen började med ett besök i taxfreen och sen blev det buffé




Sen tog vi oss till Starlight och inväntade kvällens höjdpunkt- MaryJet!


Jennie med sina 13cm höga killer heels som hon studsade runt i utan några som helst problem.....värre var det dagen efter!


Grym spelning av Mariette och jag tror varenda en på Starlights dansgolv sjöng med henne till Lies beyond!


Den här gången fick vi även höra henne sjuna lite av Bad Romance igen! :)


Efter spelningen var kvällen fortfarande ung, vi gick och fyllde på med dricka från baren och Jennie och Mona visade mig och majsan hur man ska gå i ett par klackskor!



Mellan 4 och 5 hittade vi hem till hytten igen och fick oss några få men välbehövliga timmars sömn. Jennie sov ju inte lika skönt som mig och Mari utan klaustrofobin hos henne var framme igen...;)

Trötta och bakfulla tog vi oss ner för att äta frukost buffé!



Efter vi fått i oss lite mat, Kaffe och lite frisk luft började vi att piggna till! Men vi var ju såklart inte dom enda som var trötta. Mariette och Alisa var också trötta efter en lång natt men det är ju så det ska vara på kryssningar!


Gick till Joe´s Place och lyssnade på lite musik, vi fick välja låt och då blev det såklart Free Falling!



En trevlig fika blev vårat nästa tidsfördriv, undrar hur mkt man ätit och druckit på denna kryssning?!?!




Fler bilder från kryssningen och kolingsborg kommer imorgon!





RSS 2.0