Momma

Kvällen blev både bra och dålig, Jennies tåg blev försenat så hon missade hela spelningen, usch vilken panik :(


Men Alisa hjälpte mig och räddade Jennies kväll med ett telefon samtal, så himla gulligt :)


                              Mary :)



Helt fullt med folk på Momma, var ett mysigt ställe!!!


    



Hon spelade dear mr president, I lie, because the night, lies beyond, my desire, I wish i could och bleeding love :)


Efter spelningen pratade vi lite och bestämde vi skulle ses dagen efter, och Jennies reaktion på de går inte att beskriva, typ lyckligaste någonsin!



          Mary skriver på min arm:)



Vi försökte få med Mary och AL till kolingsborg, och det var så himla nära dom hängde på men Mary har lovat fest efter gaygalan istället :))))





gör en grimase och skrik MOMMA!!!!!


efter vi sagt hejdå till Mary och Al följde jag med Emmy och Nadine till slussen och åkte och mötte upp Jennie som äntligen var framme!!!

Då blev det Max och en liten promenad innan vi tog oss hem till Västertorp!


2 timmars sömn fick vi innan vi vi åkte till hotellet och käkade frukost och träffade dom bästa♥





När dom kom ner blev det massa kramar och Mary tröstade Jennie, och AL tipsade mig om några bra uteställen i Halmstad, men bara dom spelar Bad Romance är det väl bra.... eller? ;) hahaha

vi fick höra några toner av bad romance av en nyvaken mary haha så jävla söt! 


och så tar Mary tag i mig och säger du är med på min blogg, vill verkligen ha tag i de andra bilderna också!!!



Tack för hjälpen AL♥




Imorgon

 
                                         ♥




Mer videoklipp från kolingsborg!



Först lite sång och dans av Jennie i pappas lägenhet med Mariettes version av Because the night





                  Lite prat, My Desire, lite because the night :))

 
''fast jag åker runt till lite olika stället så är det samma ansikten man ser'' ♥


 





finns fler klipp jag kan lägga upp om någon vill se? :)





Videoklipp från Kolingsborg!

Ett videoklipp från när hela kolingsborg sjunger för Mariette ♥





700 pers som sjöng för henne, riktigt härlig stämning :)


Kommer fler videoklipp från kvällen lite senare!





Snart är det träning! puss





23-24/1 bästa dagarna någonsin <3

Jag och Jennie kan fortfarande inte förstå vad vi har varit med om, även fast vi kollar alla bilder och videoklipp flera gånger om :)


Igår tog vi oss till Kolingsborg och köade ett tag innan insläppet, sedan pratade vi lite med några andra tjejer från fancluben uppe i vip rummet innan spelningen började!



Lite mys framme vid scenkanten innan spelningen började



Mariette spelade 4-5 låtar och så fick hela lokalen sjunga för henne, det var häftigt!




Efter spelningen gick vi upp till vip och köpte lite att dricka och väntade på Mariette!

När hon kom upp dit kom hon och pratade och kramades med oss direkt, och när jag frågade om hon kände igen oss och fick svar, klart som fan jag känner igen er, gud vad kul att se er igen blev det för mkt för Jennie ;)


               Finaste som finns :)



Gitarrtårta med Fancluben :)




Efter allt hade stängt satt jag och Jennie kvar med Mariette och hennes vänner och pratade och drack! och så började vi diskutera lite om en sak jag inte kan berätta än hihi :)

Jennie berättade för henne att vi var syskon, och jag har aldrig sett någon se så förvånad ut som hon gjorde då hon ba: har ni verkligen samma föräldrar??? är ni säkra på det??? hahah och så ställde hon sig och stirrade på oss jo ögonen är kanske lite lika :) så himla söt!


Sen frågade hon oss om vi hade nånstans att sova under natten och var, så himla omtänksamt och så tyckte hon vi skulle ta en titt på Maryjet bilen ;)


Senare kom vakten och sa vi var tvugna att hämta våra saker för dom skulle stänga, då blev det massa kramar och jag och jennie ville verkligen inte gå :((( hon tröstade oss med att det bara är 2 veckor kvar till nästa gång♥


                   we love you <3


När vi hade sagt hejdå så gick vi och väntade på henne vid ingången och så kom hon ut till oss igen och så fick vi se ett jätte stort leende och så säger hon men står ni här, ni är ju för söta och ni är inte kloka nånstans haha och så fick vi höra var dom bodde och att det kunde bli en träff imorgon, då kändes allt bättre igen :)





Jag och Jennie kom hem till lägenheten vid 05.00 och då var vi tvugna att kolla igenom allt från kvällen så blev inte så mycket sömn för imorse gick vi upp tidigt för att möta upp Mariette och Alisa vid Scandic Malmen


även fast det bara var några timmar sedan vi hade träffat dom så var det exakt lika underbart, vi fick prata ännu mer och tacka för igår och hon var jätte nöjd med kvällen och har lovat varandra att ha kontakt via Ms och FB :)))


Dom här dagarna kommer jag aldrig glömma och att få ha gjort allt med världens bästa syster gör allt ännu bättre, Vi längtar redan efter halmstad den 6:e men har vi tur kan det bli en gång innan ;D hihi


var längesen man kramades så mycket under 2 dagar ;) och var ju med den finaste också!


Tack för allt i helgen Mariette fortsätt att alltid vara den du är vi älskar dig ♥






Mariette är underbar

Nu är jag och Jennie tillbaka i lägenheten efter en fantastisk kväll med Mariettes födelsedags fest!

Hoppas verkligen hon är nöjd med kvällen, för oss kunde den inte ha blivit bättre, Tack Mariette ♥


                              ♥ ♥ ♥




Skriver mer om kvällen imorgon Godnatt puss









23:e!!!

Idag har jag och Jennie varit och shoppat några timmar, kommer bilder imorgon!


Nu håller vi på och fixar oss för ikväll, jennie står i duschen och snart är det min tur hoppas jag....



Vi var och letade upp kolingsborg förut och såg ut som ett stort ställe, kommer nog bli grymt :)




                Grattis Mary <3




Jag och Jennie är TAGGADE :D










Stockholm

Jag och Jennie är framme i stockholm och ska strax sova så vi är utvilade tills imorgon :)

Först blir det shopping och på  kvällen Mariettes födelsedagsparty på kolingsborg!




Vi har laddat med lite videoklipp, här är ett :)



Ett fel, jag hade inte skickat Andreas till Djungeln ;)




puss

Äntligen fredag!

och denna helg som jag och Jennie längtat så länge efter :)))



Nu ska jag packa det sista och sen gå och köpa nått gott som vi kan ha ikväll!!



och imorgon......


 

Mariette på Kolingsborg!!! :)))






carro kan va lugn!!!

Under veckan kom jag och carro på att vi inte skrivit ut vårat kvitto till studentkryssningen, och carro fick PANIK direkt då hon vet hur slarvig jag är med papper!!!!




Men jag var lugn, visste ju att jag hade dom nånstaNS ;)


och jag tror carro lärt sig att hon aldrig mer ska lämna viktiga papper till mig :)





Globen

Ett av mina och Jennies videoklipp från globen :)


                 

Tack för hjälpen Rebecca <3






Jennie :)



Jag har världens bästa syrra <3 Hon har fixat en överraskning för mig i Göteborg den 4e februari hihi :)

och nu är det bara 2 dagar kvar till vi åker till Stockholm :D


Älskar dig syrran <3



Sopor...




Var på en föreläsning om sophantering idag och det var det tråkigaste på länge, ingen som lyssnade på den stackars gubben där framme!



Istället gick jag igenom alla Ninas kort.....

och hur hurtigt ser inte det här ut då? ;)




Nu ska jag sova sen ikväll blir det träning!!!




Måndag

Slutade tidigt idag så jag och Andreas åkte till köpis och skulle kolla om skorna fanns där men icke :( bara att leta vidare!

              
            vill ha dom nu!





Ikväll har jag bara slappat helt slut efter helgen! Snart blir det idrottsgalan





och så ska vi äta årets första semla!!!!









17 Januari

Idag är det min dag :) och det firades med Carro och Nina igår!




Carro körde bara på lilla vinflaskan så igår var de hon som hade koll!!!







     



Vi läste lite QX.....


Som den här gången har snyggaste framsidan någonsin!!!



och jordgubbs shotsen vi borde skippat.....



Senare under kvällen gick vi till Hangloose där vi mötte upp Madde,Jeanette,Hb och Janne, då blev de inte lugnt en sekund :)






Och jag och Jennie har redan börjat ladda för nästa helg i Stockholm, över Jettan moves för fullt ;)






Skönast!

Kommentaren på att få se henne dansa :


''Tror inte ni förstår... Jag kan INTE dansa!! Jag har liksom inte gunget... Trodde allt skulle bli bättre när jag skaffade dreads... Trodde tillvaron skulle vagga likt farmors gungstol till en afrikansk trumma. Men, suck, nej, fortfarande lika stel som en spagetti som blivit kvarglömd i den tomma grytan och tvingats sova där hela natten alldeles SJÄLV! Fattar n?!?!;)''


                                                ♥










Torsdag



Har varit en hel dag med Carro först  2timmar i skolan, fick nya schemat och det är helt ok!

Sen åkte vi ner på stan och fixade present till Nina, och sen sallad på Waynes :)



Prov i religion imorgon och jag och carro har nyss slagit upp böckerna, känns bra när första ordet är santana dharma - vi slog igen böckerna lika snabbt :)))


Och nu har jag sett Carros beställnings lista inför lördag, kan bli farligt ;)



             Pride från Saga Bar!!! :)






Nu ska vi sova, imorgon blir det skola och kanske bio med carro och linnea!





Rösta Rösta Rösta!!!



Mariette är nominerad till Gaygalan i kategorin årets Homo/Bi


Rösta nu för visst vill vi att hon ska vinna!!!

Klica här :)
http://www.qx.se/gaygala10/gaygala_vote.php







Projektarbete

Har fixat med min film till redovisningen till projektarbetet och det börjar bli ganska bra!



Madde är med och gör den en aning roligare, men det kanske man kan kräva av skådespelaren? ;)





Videoklipp från Varberg

Laddar upp 3 videoklipp från när vi var i Varberg, första klippet innehåller också en kommentar från Rebecca ;)





                Lies Beyond :)




             och Because the night





Tillsammans är vi starka <3





''om jag kan få en enda människa att våga vara sig själv så snurrar vi åt rätt håll''







Kvällssamtal



Kul samtal från carro nyss så nu är man på bra humör, du är så himla skön!!!!!


Och nu ser vi fram emot nya schemat! Maritha har lovat de ser bra ut, kanske vi t.om kan få en bra tisdag???

Nej det vågar vi inte hoppas på!!!!




och så lite bra musik! :)






och så tycker jag Jennie och Malin ska krya på sig nu! <3





Mitt <3



Längtar så sjukt mycket efter dig och Stockholm den 23e!!! :)




Imorgon är det skola igen, 2 prov redan första veckan känns inte bra!



sista terminen nu med dom här :(








Fade out






It's getting clearer each time
Each passing day
But fate ain't easy to swallow
Tell me how ♥









Jennie <3



Är så tomt utan Jennie har varit så mycket med varandra under lovet, saknar redan!

Men vi kommer ha så himla kul på våra resor i januari/februari! :)




Älskar dig <3





23/1

23 Januari ska jag och Jennie till Stockholm och Mariettes födelsedagsparty!!!





vilka ska dit??? :)





Gävle

Imorgon åker jag till Gävle igen!



och när jag kommer fram ska det bli filmkväll med carro!!! :)





Mer från Saga!

Mer bilder från Saga!





             Precis efter spelningen!



                                        :)



        Med Jennies ''brev'' i bakfickan ;)






Lite bilder från charlottenberg!


            3 dagar i Charlottenberg!





Madde gjorde comeback vid pingisbordet!!! :)




Sov 2 nätter och det var bland de värsta jag gjort, KALLT!!!!




Vi var på Krokonilens Zoo och kollade på dom här äckeldjuren!



Och det tränades inför beach 2010 ;)


Jag och magnus har nyss slagit vad, nervöst ;)




Blev ett besök på köpcentret också, och Gottebiten blev invaderat av 40 ungar!


                 vi fick med nästan alla :)





Träffat Mariette igen <3

Kvällen blev så mycket bättre än vad jag och Jennie någonsin kunde tro :) Vi åkte ut till arenan 2 timmar innan matchen skulle börja och då lyckades vi smita in i arenan så vi fick se när Mariette hade soundcheck!



vi såg totalt ca 5 min av matchen, sen satt vi uppe och pratade med Alisa utanför Mariettes loge!



        Jennie med Rebecca och Emelie :)






Hon kände igen oss från Saga och jag och Jennie blev typ lyckligast ;)




         Alisa och Mariette :)




                        Finaste <3


Efter den här bilden tar hon mig och Jennie åt sidan och tackar för att vi kom med en tår i ögat, vi trodde vi skulle dö :)






Varberg

Är hos Jennie i Göteborg nu :)


Ska åka till stan snart och kolla lite sen åker vi till varberg, Mariette ikväll :)



Hittade lite bilder på oss från Saga Bar igår, visar senare!







Hörs senare!!!






2009

Har ju inte varit så aktiv med att uppdatera på ett tag så tänkte slänga in lite bilder från 2009 som jag tycker var ett väldigt bra år :)



Jag och jennie :)

Festivalen var en riktig höjdpunkt!!!






Och så blev det ju några partynätter med Carro! ;)


  



          HAHAH bästa kvällen!




och så var det ju Halloween också! ;)





Stockholm, mixmegapol och idol :)



 


 

  
                                                                          Skönaste ;)



 


Sista terminen i Gävle nu, men känns ganska omöligt att flytta därifrån när man ser dom här bildern :)


Men känns ju iaf bra att Nina och Carro har tagit i hand på att flytta med ;)








En vecka....

Redan gått en vecka sen kvällen på Saga Bar, vill ha tillbaka den!!!



   Allt var så himla bra! :)


På Måndag åker nog jag och Jennie till Varberg och lyssnar på henne igen, ingen dålig start på året ;)



Gott nytt år! :)






RSS 2.0